Haarwerken
De keuze om een haarwerk (pruik) of een haarstuk te gaan dragen, is een moeilijke stap. Vaak gaat er een ziekte, aandoening of een medische behandeling aan vooraf.Onze deskundige op het gebied van haarwerken heeft een jarenlange ervaring op het gebied van hoofdhuidproblematiek en haarwerken.
INTAKEGESPREK
Het eerste gesprek is een kosteloos, vrijblijvend en persoonlijk gesprek. Dit gesprek kan altijd binnen 5 werkdagen gepland worden. Leveringen komen nagenoeg altijd in 2 tot 3 dagen binnen. We informeren u duidelijk over:
Er wordt samen met u gekeken naar de haarsoort en het model dat het beste bij uw wensen en gezichtsvorm past. De juiste kleur wordt uitgezocht en uw hoofdmaat wordt opgemeten om zo de juiste maat haarwerk te kunnen leveren. De leveranciers van haarwerken kunnen diverse maten leveren. Het is mogelijk dat wij het haarwerk zelf op maat maken. Haar Drôme kappers heeft in de loop van jaren een goede relatie opgebouwd met haarwerkateliers. Wanneer u een haarwerk op korte termijn nodig heeft en voor kortere periode (bij haarverlies als gevolg van chemotherapie en/of bestraling) is een confectie-haarwerk een goed alternatief. Het haarwerk wordt op het hoofd op maat geknipt en gevormd. RESERVEREN Als u nog niet zeker weet of u een haarwerk nodig heeft of niet weet wanneer bieden wij u de mogelijkheid tot reserveren. Dit houdt in dat alles uitgezocht is zoals het model en de juiste haarkleur en dat u het haarwerk gepast heeft. Het uitgekozen haarwerk blijft in onze salon op voorraad tot het moment dat u het nodig mocht hebben. Reserveren is kosteloos totdat het haarwerk op maat is gemaakt. INSTRUCTIES & ONDERHOUD Uw haarwerker leert u hoe u uw haarwerk moet opzetten en waar u op moet letten dat de kwaliteit behouden blijft. Tegenwoordig hoeft u zich weinig zorgen te maken dat de pruik afvalt, zeker bij een pruik op maat. Maar mocht u toch meer zekerheid willen, dan zijn er manieren om een haarwerk extra te bevestigen. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van klemmetjes en of dubbelzijdige tape. Tevens krijgt u instructie hoe om te gaan met haarwerk om slijtage tegen te gaan. Haar Drôme kappers biedt u een extra service behandeling binnen 4 weken na aflevering van het haarwerk. Tijdens deze afspraak geven wij een uitgebreide instructie hoe het haarwerk gewassen moet worden. Tevens controleren wij de pasvorm en personaliseren wij het kapsel RESERVE-HAARWERK Een reserve haarwerk is handig in geval van nood zoals bij reparatiewerkzaam-heden of onherstelbare beschadiging van uw haarwerk. De (meeste) zorgverzekeraars vergoeden een reserve-haarwerk 1x in de 3 jaar en dan (vaak) bij blijvende kaalheid. Het is aan te raden 1x per jaar een nieuw haarwerk te bestellen. Uw ‘oude haarwerk’ kan dan (soms) na repair-werkzaamheden dienen als reserve-haarwerk. Informeer bij uw zorgverzekeraar wat de mogelijkheden voor u zijn. GARANTIE OP HAARWERKEN
VERGOEDINGEN Haar Drôme kappers is aangesloten bij álle zorgverzekeraars. Op basis van verwijzing van huisarts, of ziekenhuis specialist is er een mogelijkheid de standaardvergoeding aan te vragen bij uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw verzekering is het mogelijk dat u een hoger bedrag vergoedt krijgt. Wij kunnen dit ter plekke voor u opzoeken. WASBEHANDELING VAN EEN SYNTHETISCH OF ECHT-HAAR HAARWERK
|
OPMERKINGEN
VOORBEREIDING OP HAARUITVAL
GROEI VAN NIEUW HAAR Als uw haar weer aangroeit tijdens of na de behandeling, kan het u haarwerk gewoon blijven dragen. Dit heeft geen negatieve gevolgen voor uw eigen haar. Uw hoofdhuid wordt wel warmer, maar een haarwerk ventileert. Daardoor wordt uw nieuwe echte haar niet ‘verstikt’. Het ‘nieuwe’ haar kan anders zijn dan voorheen. Soms heeft het een andere kleur, is het dikker geworden, of is het krullend i.p.v. steil. Gewoonlijk trekken dergelijke veranderingen bij, maar dat is niet altijd zeker. Wel staat vast dat uw haar en hoofdhuid nog voor langere periode, ongeveer ¾ jaar, kwetsbaar kan zijn. Wanneer u een behandeling met haarverf of permanent overweegt, is het raadzaam om met onze specialisten te overleggen. Onze specialisten zien aan de structuur van uw haar of dit mogelijk is. In onze salon zijn medewerkers gespecialiseerd in haarbehandeling na ziekte. WENKBRAUWEN/WIMPERS Wenkbrauwen zijn erg belangrijk voor het ‘totale’ gezicht. Als uw wenkbrauwen dun of uitgevallen zijn, dan kunt u ze met een wenkbrauwpotlood of poeder bijwerken. Ons advies is om hier meteen mee aan de slag te gaan zodat u er handigheid in heeft voordat uw wenkbrauwen dun zijn of uitgevallen. Wij kunnen u leren hoe u dit het beste kan doen. KLACHTEN OVER ONZE DIENSTVERLENING OF PRODUCTEN Tijdens álle afspraken is er altijd de mogelijkheid om eventuele klachten te bespreken. Ondanks het feit dat wij uitgebreid met u de mogelijkheden en eventuele beperkingen van de verstrekking hebben besproken, kan het toch zo zijn dat de verstrekking niet voldoet aan de eisen die van een dergelijke verstrekking mag worden verwacht. In onze kapsalon ligt, voor u, de brochure klachtenprocedure klaar. Uiteraard krijgt u ook altijd een klachtenformulier mee. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen verzoeken wij u bijgesloten klachtenformulier in te vullen en dit naar ons te sturen t.a.v. Haar Drôme kappers B.V. Balledonk 37 5473 BD Heeswijk-Dinther Daarnaast kunt u ook contact opnemen met Mirjam, eigenaresse van de kapsalon om uw klacht te melden. Binnen 5 dagen ontvangt u een bevestiging van uw klacht. Het spreekt voor zich dat Haar Drôme kappers er alles aan doet om samen met u de juiste oplossing te vinden. Wanneer er geen passende oplossing gevonden wordt, dan kan het klachtenformulier, op uw verzoek, als klacht worden voorgelegd bij de onafhankelijke klachtencommissie van de betreffende branche ANKO (Koninklijke Algemene Nederlandse Kappers Organisatie) SERVICE AAN HUIS Indien gewenst komen wij ook bij u thuis of in het ziekenhuis voor aanmeten, onderhoud of voor een persoonlijk intakegesprek. |